A biztosítási szektor minőségi javulása: 2022-ben sem hagynak cserben a biztosítók

A biztosítási alkuszoknak köszönhetően pedig az ügyfelek valóban a legkedvezőbb ajánlathoz juthatnak hozzáSok emberben él még az a régi kép, hogy a biztosítási szektorban dolgozók számára csak az a cél, hogy az ügyfél szerződést kössön. Majd utána soha többet nem hallani a „kedves” biztosítási ügynökünkről, aki olyan szépen mosolygott a szerződés aláírásakor. A másik téves beidegződés, hogy a biztosítókra nem lehet számítani, ha baj történik, hiszen úgysem fizetnek. Most igyekszünk tényekkel alátámasztva eloszlatni ezeket a tévhiteket.

Ezeknek a gondolatoknak 2022-ben már biztosan nincs létjogosultságuk. A biztosítási piac élénkebb, mint valaha. Több nagy cég versenyez napi szinten az ügyfelekért és ha az egyik nem, a másik biztosan meg tudja adni azt, amit az ügyfél igényel, akár biztosítási ajánlat tekintetében, akár az ügyfélkiszolgálás területén. A kialakult verseny azt eredményezi, hogy egyik cég sem szeretne ügyfelet veszíteni. A biztosítási alkuszoknak köszönhetően pedig az ügyfelek valóban a legkedvezőbb ajánlathoz juthatnak hozzá, és évente meg is versenyeztetik a biztosítási portfóliót.

Az a világ, amikor egy értékesítő elad egy biztosítást és többé nem szól az ügyfélhez, már rég a múlté. A folyamatos állománygondozás nálunk, az Eurorisk-nél is kiemelt szerepet kap. Átalakulóban a biztosítási piac, az innovatív értékesítési csatornák már fokozatosan beérik a hagyományos, ügynöki csatornákat. 

Napjainkban nincs olyan terület, amit az ügyfelek ne tudnának valamilyen módon biztosítani és célszerű is mindenkinek a lehető legjobban felépíteni a biztosítási fedezetet. Ez hatalmas érték, de sokszor jön a kérdés, hogy vajon a bajban valóban számíthat az ügyfél a biztosítóra?

A biztosítótársaságokra és az alkuszokra konkrét és törvényekben szabályozott kötelezettségek vonatkoznak. A szabályozási háttér rendkívül szigorú, a belső oktatási követelményektől kezdve a szerződések dokumentálásán át az adatkezelésig mindenre részletesen kitér, így nincs valós ok aggodalomra.

Amit fontos az ügyfeleknek észben tartania, hogy egy-egy szerződés megkötésekor, hiába terjedelmes a biztosítási feltétel, fontos azt végigolvasni. A káresemény bekövetkeztekor, illetve a kifizetési folyamatnál hasznosak lehetnek a feltételekben található információk. Ha valami nem egyértelmű, kérje kollégáink segítségét, akik örömmel segítenek minden felmerülő kérdésben.

A feltételek ismerete mellett természetesen különösen fontos, hogy a biztosítási szerződés megkötésénél odafigyelünk a valós értékek (ingatlan, ingóság) meghatározására, vagy éppen a gépjárművünk pontos beazonosítására. Ha rászánjuk azt a néhány percet, ami a megfontolt döntéshez elengedhetetlen, egyeztetünk alkuszunkkal a kérdéses pontokban, akkor biztosak lehetünk abban, hogy nem csalódunk egy esetleges kárrendezés során, biztosítónk időben és a szerződésben meghatározottak szerint megfelelő összegben térírti meg kárunkat.

Letölthető nyomtatványok, feltételek című oldalunkon elérheti a biztosítási termékek általános szerződési feltételeit, termékismertető dokumentációkat, továbbá biztosítási ügyeinek intézéséhez is talál hasznos dokumentumokat, melyeket letölthet és szabadon használhat: https://www.eurorisk.hu/letoltheto-nyomtatvanyok-feltetelek



Call Center: 06 1 585 8888 E-mail: info@eurorisk.hu
Minden jog fenntartva © 2013 Eurorisk
Utolsó frissítés: 2024.03.21
PoweredBy: SK Trend Kft